aerofan, w takim wypadku różnica w oświetleniu jest bardzo duża na korzyść ksenona Ja jutro odbieram swojego Rapida na zwykłych lampach i jak się uda w najbliższym czasie to cyknę fotkę jak się ściemni i wrzucę dla porównania.
Musiałbyś zrobić fotę na identycznych ustawieniach, bo inaczej to bez sensu
Rapid (1.2 TSI 105KM benzynka) odebrany dzisiaj. Nie zauważyłem żadnych minusów może dlatego że jestem jeszcze pod wpływem emocji z zakupu (pierwsze nowe autko) Niebawem emocje po zakupie opadną i nie omieszkam szczerze wyrazić się na temat tego auta. Obecnie (przesiadka z O1 1.9 TDI 110KM z 2001 r.) mam bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Jedyny problem to "docieranie" i nie przekraczanie 4 tys, obr.
maksiu, czekam na prezentację autka Ja ciągle rozważam i czekam na odpowiedni moment. Jednak mnie kusi bardziej Leon którego można dostać w granicach ceny Rapida, ale ma już nowszą wersję silnika i dotykowe radio choć rzadko z napędem CD. Daj znać czy brak regulacji podświetlenia daje się we znaki w nocy.
Jak się domyślam po poprzednich postach nie dopłacałeś do ksenonów ?
Ksenonów brak cały czas się zastanawiałem kupić - nie kupić. Ogólnie wieczorami i nocą mało jeżdżę i chyba dlatego zostałem bez ksenonów. Po fakcie (zakupie) trochę żałuję ale już za późno i nie ma co rozpaczać
[ Dodano: Nie 11 Maj, 14 18:12 ]
Zamieszczone przez crom.de
Daj znać czy brak regulacji podświetlenia daje się we znaki w nocy.
Z tego co zauważyłem to musi mieć gdzieś czujnik światła bo zegary za dnia świecą całe ale jak jestem na dziennych i wjeżdżam do garażu to zostaje tylko podświetlenie wskazówek (zegary się wyłączają). Nocą nie jeździłem. Ogólnie pokrętła do regulacji mocy podświetlenia nie ma. To dopiero drugi dzień posiadania autka i jestem mega zadowolony z niego.
[ Dodano: Nie 11 Maj, 14 18:14 ] crom.de, prezentacja autka na razie tylko w moim lokalnym topicu - namiary są u mnie w podpisie. Najpierw są 2 posty ze zdjęciami robionymi na szybko a później moje wrażenia z drogi powrotnej.
[ Dodano: Nie 11 Maj, 14 18:22 ] crom.de, podsumowując zakup: Rapid 1.2 105KM elegance, skrzynia 6 biegowa manualna, tapicerka beż, kilka drobnych dodatków listwy w kolorze nadwozie, dojazdówka, dekor piano black, pakiet Sunset (rewelacja) dodatkowa gwarancja na kolejne 2 lata lub 60 tys. km. Z konfiguratora wychodzi 70050 zł Realna cena zakupu ca 63 tys. zł (moja byłą katalogowo 71700 dałem 59300 ale miałem dodatkowy rabat jako pracownik pewnej firmy w kwocie 2 tys. zł)
Później wprowadzili do cennika dodatek MAX i obniżyli cenę o rabat producenta co dało cenę katalogową w konfiguratorze 43850 a jak zamawiałem mojego to cena wyjściowa katalogowa była 48550.
maksiu, crom.de, czujnik oświetlenia jest przy "80" na obrotomierzu. Rozwiązanie analogiczne jak w O2 FL / Tour, z tą różnicą że w rapidzie na dziennych świeci się podświetlenie zegarów.
maksiu, no no to ładne rabaty uzyskałeś Beżowy środek kwestia gustu, ale reszta jest co najmniej gites. Fele wręcz majonez oby dzielnie i bezawaryjnie służył! Czekam na wątek i relacje z użytkowania
dzisiaj nie byłem w stanie wyjechać na drogę i przetestować światła po zmroku ale na podwórku w niczym mój stan nie przeszkadzał więc cyknąłem fotki
Beżowa tapicerka zawsze jest kontrowersyjna - jeden uwielbia takie wnętrze drugi nienawidzi Tapicerka to wyzwanie jak dla mnie przy 2 dzieciaków. Na szczęście starszy ma 7 lat a młodszy niestety 10 m-cy ... IMO beżowa tapicerka daje autu coś w rodzaju prestiżu. Większość aut ma tradycyjne ciemne wnętrza - mi osobiście wydaje się za ciemne. Niestety pakiet Style Plus nie wchodził w rachubę bo mam szerokie 4 litery i trzymanie boczne fotela najnormalniej mnie wkurzało.
Poniżej kilka fotek.
Same wskazówki - światła dzienne (w garażu pomieszczenie zaciemnione), jak jest widno na zewnątrz to na światłach dziennych świeci cała tablica z zegarami.
Cała tablica - światła mijania - światło wyraźne ale nie oślepia.
Światła mijania krótszy zasięg - poziom świateł ustawiony na 3 czyli minimum.
Światła mijania dalszy zasięg - poziom świateł ustawiony na 0 czyli max zasięg.
Odległość do bramy 30 m. Jakość świateł mijania uważam na dobra 4 w skali do 6.
Ostatnia fotka to radio Bolero plus climatronic.
Jakość dźwięku w skali 1-6 jak dla mnie to 3+ ewentualnie 4 (brakuje basu w standardowym nagłośnieniu). Jeśli ktoś nie jest wymagający to zestaw grający zadowoli go w 100% mi czegoś brakuje ale można bez tego czegoś wytrzymać
Jest tego kilka. Poza tym co wymieniłeś jest na pewno temp. oleju i ustawienie prędkości po przekroczeniu której dostaniesz jakieś info. To że są dwa "liczniki" to chyba wiesz (dzienny -1 i długi -2) czyli np spalanie dzisiaj (1) i spalanie na przestrzeni np. ostatnich 2 tys. km. Zakresy temp oczywiście można ustawić w C lub F, prędkość w km/h w mph itp. Znalazłem jeszcze opcję do spalania zamist ile litrów na 100 km to ile km na 1 litr (nie korzystałem jeszcze z tego)
Ja ciągle rozważam i czekam na odpowiedni moment. Jednak mnie kusi bardziej Leon którego można dostać w granicach ceny Rapida, ale ma już nowszą wersję silnika i dotykowe radio choć rzadko z napędem CD. Daj znać czy brak regulacji podświetlenia daje się we znaki w nocy.
Brak regulacji podświetlenia mi nie przeszkadza, zmienia się automatycznie.
Jeśli chodzi zaś o Leona - jaką porównujesz wersję ? Cenowo Rapida można porównać z Toledo (w końcu to to samo), ale Toledo jest bazowo droższe o kilka tys. No i LEDy z Leona to nie to samo, co ksenon z Rapida.
Ja zawsze biorę pod uwagę auta z placu, bo są sporo tańsze
Oczekiwanie 10 tyg. na zamówione autko - bezcenne (ja tyle czekałem od złożenia zamówienia - czym bliżej odbioru tym czas się bardziej przeciągał) ale mam to co dokładnie chciałem
aerofan, to fakt dlatego właśnie bardziej jestem za Leonem. Generalnie między autami jest tyle różnicy, że Rapid ma napęd CD i grzane dupska. Koszt ten sam, ale auto starsze technologicznie. maksiu, tylko musiałbym zamawiać w Pl i robić import bo taki Leon jak w ofercie z placu jest +/- 4-5tyś tańszy. To są auta przeważnie z importu - ostatnio oglądałem SuperB z naklejka Skoda nr 1 w Polsce
[ Dodano: Wto 13 Maj, 14 21:36 ]
Żebym nie był gołosłownym
No u nas jak widać powyżej nie do końca Prawie żadna różnica cenowa i wyposażeniowa. Mówię o autach z placu które są nieporównywalnie tańsze od takich normalnie zamawianych. Może Seaty są bezpośrednio kupowane w Hiszpanii i stąd taka niska cena. Skody jak widać ciągną z Polski. Dlatego pewnie Leonów jest zdecydowanie więcej niż Rapidów których widuje może 2, a Leona co chwilę.
Mówię o autach z placu które są nieporównywalnie tańsze od takich normalnie zamawianych.
CHyba żyjesz w alternatywnej rzeczywistości. Raz, że od ręki nie kupisz właściwie nic ciekawego, dwa - jaki rabat ? U nas u jednego z dealerów nawet auta demo na placu mają taką cenę, że głowa boli. Najtaniej jest auto pod klienta z dobrym rabatem.
Raz, że od ręki nie kupisz właściwie nic ciekawego, dwa - jaki rabat ?
Zależy co uważasz za ciekawe. Czasem da się znaleźć auto które spełnia wymagania o ile nie ma ich się jakiś wygórowanych indywidualnych wymagań. Ja uważam, że 14990 za Leona Style 105 (Climatronic, tempomat, czujki deszczu, zmroku, HHC, XDS, radio Touch Color z CD, alu) to jest dobra oferta w porównaniu do bieda wersji która wg. cennika kosztuje 15390 za 86KM (Style 105 od 19.380 climatronic + Touch color CD to 600 dopłaty) bez niczego tak naprawdę. Nawet jak dostaniesz 1-2tyś rabatu to za dużo to nie zmienia w porównaniu do oferty placowej, bo i tak jest 4000-3000 taniej.
Pytanko mam - instalowaliście w Rapidzie CB radio i antenę zewnętrzną na magnes? Macie jakieś rady gdzie zamontować radio i którędy wpuścić kabel od anteny do kabiny ?
A może montaż anteny Triflex jest lepszym rozwiązaniem?
maksiu, z tego co widzę to masz wersję liftback, zatem z punktu widzenia charakterystyki promieniowania antena-auto optymalnie jest umieścić w lewym tylnym rogu dachu.
Możesz sprawdzić, czy szczeliny pomiędzy klapą a nadwoziem wystarczą do przeprowadzenia kabla RG-58. Pamiętaj o delikatnym łuku przy uszczelce, aby woda nie leciała do kabiny. Warto również okleić folią wewnętrzny rant słupka C aby kabel nie zdzierał z niego lakieru.
Na CB radio jeszcze czekam aż będzie je można kupić w Polsce, prawdopodobnie do lipca, a można je zamontować przy fotelu pasażera, albo pod klimatronikiem. Sprawdzałem, demontaż radia i panelu klimy w rapidzie jest prosty.
Komentarz